Sunday, December 2, 2012

permintaan hati



aku manusia biasa.
aku gadis biasa.
aku punya perasaan sama seperti gadis lainnya.


aku tak mintak dipuji. bukan mintak belas kasihan. simpati jauh sekali. 


dihargai. gadis mana tak mahu dihargai? aku bukan patung cendana. aku manusia berperasaan. aku jugak mahu dihargai, walaupun sedikit. 

kita manusia memang takkan pernah lari dari buat silap. yes. tapi sekurang kurangnya kita kena cuba untuk perbetul silap kita. we don't just sit there and say sorry. we have to do something. kita kena cuba kembalikan keadaan seperti biasa. 

setiap perkara berlaku bersebab. tindakan yang aku ambik tu pun bersebab. tapi kalau tindakan aku tu tak dihargai lansung, dibuatnya macam nothing happens, apa aku boleh buat. sit here and redha. i can't do anything. aku dah cuba buat yang sehabis baik.


maafkan aku.



*takda kena mengena dengan yang hidup ataupun yang sudah meninggal dunia*


No comments: