You don't have to be great to get started, just get started to be great. - Denise Clark
i found a blog. i found a profile. i found an inspiration.
dia si gadis borneo.
kata katanya memberi inspirasi. gambar gambarnya mempunyai reaksi.
kurniaan tuhan. tak mampu dihalang oleh siapa siapa. dia mampu berbicara. dia mampu berkarya. dia mempunyai jiwa.
aku tak cakap aku tak mempunyai jiwa. aku tak kata kau takda jiwa. aku tak sebut mereka tidak berjiwa. bagi aku, semua diciptakan mempunyai jiwa. antara guna atau tidak. itu ja.
aku? aku manusia biasa. aku masih meneroka. aku masih belajar.
mencuba sesuatu yang baru tak salah bukan? aku ingin cuba. aku pun nak berjaya. aku tak ingin menjadi seperti mereka. aku punya hidup aku sendiri. dijadikan sebagai Nurul Hasniza untuk mak dan abah. tak perlu menjadi si peniru untuk mendapat jiwa baru.
aku bersyukur dijadikan aku, sekuntum bunga milik seorang penjual biasa dan pekerja industri.
aku tak ingin menjadi sepertimu wahai anak borneo. aku cuma ingin belajar seperti mana kamu belajar menjiwai sesuatu.
aku ingin mencuba.
*gambar takda kena mengena*
aku cuba menjadi aku. yang baru.
**********
selamat maju jaya kepada semua students politeknik seluruh Malaysia yang akan start exam esok, especially students PTSS and JRKV :')
all the best, beat the rest!
*me have no final paper this semester, and insyaALLAH next semester too :)
14 November, the time when i returned the room key, officially, saya bukan lagi pelajar semester lima PTSS sesi Jun 2012. hihihi
semester enam dah menanti. my final semester and final year. semoga semuanya berjalan lancar.
sesungguhnya, semester lima adalah satu semester yang banyak mengajar aku erti kerjasama, persahabatan, kesabaran dan tanggungjawab. sumpah, this semester in one of the tough semester i've ever get through. and syukur alhamdulillah, dah berakhir. resultnya, we'll see. harap harap takda yang kecundang.
doakan aku :')
*******
someone gave me this video. someone yang taknak diketahui identitinya. i don't know why. only he knows the reason :')
*thankyou for the video. i appreciate it very damn much :')
yeah, another hectic weeks. and this is the final weeks. ohmaii. maybe, this is the last week for me as a semester five students. next sem, which is on this December, i'll be holding the title of final year students, semester six! Ya Allah, macam tak sabar pon ada, macam takut pon ada. how come? hahahaha.
okay, last week memang busy teruk. busy dengan event. VISCOM and DINNER SEMESTER ENAM dah setel, alhamdulillah! walaupun tak sepenuhnya sempurna, tapi still dapat sambutan yang menggalakkan. THANKYOU SO MUCH pada yang involve!
gambar, next entry lah kot. line not so good right now, masa pon mencemburui kita. wakakaka!
so, minggu ni minggu last, ofcourse la semua nak kena setel minggu ni kan? course kami takda final exam. yeah, no final paper. yang ada cuma final projects. and this week, gonna be minggu final presentation! this is not good. memang serabut teruk. huhu
haritu banyak tinggal kerja sebab sebok dengan event. minggu nie memang kena habes habesan la bertungkus lumus siapkan semuanya by the end of this week. memang parah. tapi i will try my best to setel everything before the deathline. opps! :p
okay, back to work. i have to. this is my responsibility. kena ikhlas, insyaALLAH.