Thursday, February 21, 2013

pilihan.



setiap manusia diberi pilihan. tak hitam, putih. tak lurus, bengkok. -  Faizal Sulaiman, Sumbat, FIXI




kadang kadang, bila berada dalam satu situasi di mana perlu buat satu keputusan yang bijak, aku kecundang. tersepit di antara jalan A ataupun jalan B.

bila orang perlu buat sesuatu keputusan yang boleh dikatakan penting dalam hidup dia tu, janganlah bahan, janganlah kata. cuba sokong dia, cuba tolong dia, cuba backup dia. boleh kan? bukan kata kat dia, bukan perli dia, bukan nak buat muka bagai. 

awak tak tahu macam mana keputusan yang akan diambil mengubah hidup seseorang tu, awak jangan la bangkang. lagipun awak siapa nak involve hal orang? jaga hidup awak sendiri. urus bagi teratur dulu.

awak tak tahu situasi saya. you're not in my shoes. you don't know what i'm going through, you don't know how i feel. you don't understand my situation, you better shut your mouth up! jangan la sebok sangat.

awak, awak punya masalah, takda saya nak suruh awak buat tu buat ni. awak punya keliru, awak punya songeh, takda saya kecoh nak menjawab. awak sebok sangat pasal saya kenapa? tak puas hati kenapa? ada masalah?

awak, awak bising orang sebok hal awak sedangkan orang lansung tak heran pasal awak. awak dah kenapa? paranoid? bajet banyak peminat sampai ada yang nak benci benci bagai? oh please awak, bukak mata luas luas please?

saya diam awak kata kat saya, saya diam awak perli saya, saya diam awak pekena saya, saya diam awak masuk campur hal saya. tapi jangan melampau. awak bajet awak sorang saja ada SABAR? awak ingat awak sorang ja ada MARAH? belum cuba belum tahu awak :')

awak, jaga diri awak eh? :)


buat lah pilihan yang bijak. fikirkan baik buruk sebelum bertindak :)



No comments: