Monday, February 11, 2013

s e n y u m



' hadiah yang istimewa adalah hadiah yang ikhlas dari hati walaupun hanya sekuntum senyuman manis :) '


tak susah kan? jumpa orang, senyum ja. bukan suruh senyum sepanjang masa. itu boleh masuk kategori wayar putus dah. orang tengok pon takut. and tak suruh senyum ikut dan ja kat sesapa. kalau rasa orang yg depan mata tu nampak peramah, senyum la. ini kalau muka macam ceti haram, jangan senyum, nanti dia ingat kita nak mengorat jadi mangsa dia pulak. hehh *mengarut apa tataw*


bukan apa, kita jumpa orang, takkan kita nak masam ja kan? apa orang cakap pulak nanti. datang jumpa orang, muka macam nak carik gaduh. kena pulak kalau orang tu pon tengah tak berapa nak ada mood, tak ka cari pasal namanya. awak datang menyebarkan cas negatif ke orang yang tengah bermood negatif, tak ka boleh meletop nanti.

walaupun kita ada masalah, kita cuba senyum, insyaAllah sejuk hati sikit. and orang yg tengok pon boleh lembut hati. tak la orang yg tengok kita rasa macam kita ni nak carik gaduh kan?


'Simply using the same muscles as smiling will put you in a happier mood,' explains Dr Michael Lewis, psychologist at Cardiff University.


tak salah kan senyum? why bother about what others gonna say? ignore them. 
they have no right to stop you from smiling. what you just need to do is smile to them and show them that you can!


so,


:)



1 comment:

Nurrul said...

sENYUM KAN SEDEKAH..

Jom baca fakta menarik senyum :
http://youismysoul.blogspot.com/2012/05/ketawa-bukan-kena-bayar-pun-sombong.html